Vilma mensar på

Tjena allihopa, everybody, tigerkutar som valrossvalpar,bruttor och bröder!
Jag är hemma hos min pappa på landet. Jag funderar mycket över mens nuförtiden.. kanske detta beror på att jag har mens? Kanske!
Jag var i alla fall hos Yrsa idag efter skolan, och vi började diskutera vår mens och mensbloggen. Jag lovade att jag skulle uppdatera bloggen idag, och Yrsa sa att hennes bröst har börjat ömma, så hennes mens är nog okså påväg!

I alla fall, en av de saker jag har funderat på den senaste veckan är dethär med att sno tamponger från syskon/vänner och sådär.
Jag är väldigt öppen med att snacka om min mens, jag kan nog prata om min mens med de flesta, alla typ! MEN jag märker på mig själv hur PINSAMT jag tycker det är att fråga om en tampong eller en binda, inte för att jag har mens liksom, mer för att det liksom är.. en reaktion som typ "usch.. har hon inte koll på sin egen cykel?! ÖH hon har säkert blodat i trosorna redan".. Är det bara jag som tänker så? Jag har väldigt bra koll på när min mens kommer, jag vet för det mesta ett exakt datum då min mens kommer, och oftast stämmer det datumet till och med, så det är inte så ofta jag behöver fråga om mensskydd, MEN när man behöver det kan jag tycka att det är väldigt.. jobbigt, eller inte jobbigt men ÄSCH ni fattar!
hare! kanin!
/mensvilma

Om ni klickar på min länk här ovanför kommer ni till min presentation som jag gjorde i augusti när vi startade vår blogg. Bara så att ni vet vem jag är och sådär, jag ska även ta ett snack med övriga mensare så att de uppdaterar och även länkar sin presentation i slutet av varje skrivet inlägg. KOMMENTERA FÖRRESTEN! Skriv in era anekdoter förresten!

Kommentarer
Postat av: E

Jag tycker inte det är pinsamt att sno (Eller ja. Jag snor ju faktiskt inte, jag frågar) tamponger från syskon (eller nära vänner)Jag har världens mest oregelbundna mens (fortfarande efter, ja typ fem år.) så jag har aldrig riktig koll på när den ska komma, vilket kan bli lite pinigt ibland när man inte är hemma (eller är hemma utan sådant) så jag tycker självklart att man ska fråga utan att skämmas.

2010-04-25 @ 11:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0