Slänger inte ni ner tampongen i toan?

Hej med risk för att få skäll av både mamma, pappa och alla andra i min familj skriver jag detta.
Här om dagen när jag och mina menzkompisar satt och diskuterade mens kom vi in på Hannas berättelse om släng-tampongen-i-köket-incidenten och då kom vi in på diskussionen om hurvida man slänger tampongen i papperskorgen eller i toan. Jag ser det som SJÄLVKLART att man slänger tampongen i toan, jag har aldrig ens tänkt på att slänga den i papperskorgen, det börjar ju kanske lukta, det blir helt ÄCKLIGT JU?! Nej, jag kommer föralltid att slänga mina tamponger i toan, jag tror det är skitsnack om man säger att toan kan få stopp, INTE AV EN LITEN TAMPONG, tänk om man bajsar en SKITSTOR bajskorv, då blir det ju inte stopp??!

hare! kanin! /mensvilma

Kommentarer
Postat av: Anonym

MENSKOPP!! kan inte ni pröva menskoppar och berätta om det! jätte miljövänligt och efter ett man har vant sig sägs det att man kan gå med den hela dagen! jätte bra om man reser o så.

2010-04-21 @ 18:13:10
Postat av: Anonym

anledningen till att man inte ska göra det är att tampongen inte kan brytas ner och dom måste sortera ut allt sånt på reningsverket.

menskopp rekommenderas! som fan!

2010-04-29 @ 22:58:12
Postat av: Anonym

http://fittansvardag.blogg.se/



en riktig mensblogg

2010-05-09 @ 19:19:04
Postat av: Knäckehäxan

aaaaaldrig mer i toan tack....

2010-06-12 @ 17:03:20
Postat av: Rävblandhermeliner

Jo jag ska förklara varför ni inte ska slänga tamponger i toan. Jag jobbar på ett reningsverk som tekniker och avskyr när tamponger spolas ner! Genom toa och avloppsrör åker den jätte fint! Gäller även tops nappar golfbollar mobiltelefoner mm. Problemet uppstår först när sakerna kommer till en pumpstation eller in i verket. På reningsverket och dess stationer finns det hundratals pumpar av modell skovelhjul mfl. Bajs, toapapper och andra porösa material males lätt sönder av dessa men tamponger som är gjorda av bomull går inte sönder utan stoppar pumpen. Det är därför som det står att man inte ska slänga pappershandukar tamponger mm i toa! Tänk på att det INTE är kul att stå och dra upp en stoppad pump, på med gummihandskar och skära loss hundratals blodiga tamponger, bindor och hår. Har ibland fyllt en tio liters hink. Onödigt slöseri med skatte pengar!!! Går det att slänga i papperskorg så gör det!! Mvh Patrik

2011-01-15 @ 03:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0