what's up with mens?

(Okej, jag vill bara säga att jag diggade Ebbas förra inlägg väldigt mycket, fler bilder på bloggen behövs! Mina kameror är dock inte helt.. på topp just nu, men det kommer väl. Behöver bara köpa lite sladdar.)

Min mamma är jättestolt över mig för att jag är med och driver mensflickorna. Just nu sitter jag på hennes jobb (jag har köpt nya skor, dom är jättefula och obekväma men mina älsklingar har gått sönder, jag lovar att det är satans verk), och jag är helt otroligt chockad över bloggens framgång - besökarna har ökat från noll till typ femhundra på tre dagar eller så. Detta gör mig lycklig, haha.
Min mens slutade rätt nyligen, några dagar innan skolan tror jag (jag timade Vima typ exakt, det har aldrig hänt förut). Jag misstänker att min mens, pecis som jag, är ryggradslös och gärna anpassar sig till andra människor, för när den en kommer (oregelbunden som den är) så är jag aldrig ensam om att ha den just då. Jag brukar ha den typ samtidigt som min kära mor, men hon är diabetiker och har bara mens någon gång i bland, så det kanske förklarar en del.. eller det borde det ju inte alls göra. Jag försöker komma på mensteman att skriva om, men jag är som vanligt helt tom i huvudet. Fast just det ja - någon skrev ju att det inte kan vara en intressant blogg, just för att mens är så naturligt, och det är väl mest en åsiktsfråga men jag personligen älskar att prata om mens med mina tjejkompisar, och allt annat som hör kvinnokroppen till för den delen. Det finns ju en jävla massa att säga om det.
Nej, nu råkade jag kleta eyeliner i hela huvudet. Nedrans.
(Ni får ursäkta eventuella felstavningar/missade bokstäver, det här tangentbordet är helt trögt. Wö.)

MENS = EXCELLENS mina vänner!

/mensyrsa

Kommentarer
Postat av: ingrid kling

Jag tycker att mens är typ det roligaste som finns. Jag är ganska ärlig, och när jag lider av lingonveckan kan jag som inte hålla mig från att låta alla som läser min blogg få veta. Jag menar, det är ju verkligen något som präglar min vardag och mitt humör väldigt mycket.

För att vara diskret brukar jag skriva "blodklumpståget har anlänt till Kling-stationen" (kling är mitt efternamn). Har fått många kommentarer om detta... Tror faktiskt alla gillar det.

2009-08-20 @ 20:00:45
URL: http://klingy.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag pratar aldrig med min mamma om mens. har gjort det kanske max 1-2 gånger. jag förstår inte varför.. känns fortfarande pinsamt på något vis, det borde inte göra det.

2009-08-20 @ 20:53:33
Postat av: Evelina

Jag har hört att när kvinnor lever tätt ihop så får de ofta efter ett tag mens samtidigt.

2009-08-20 @ 21:51:50
URL: http://letmedisappear.blogg.se/
Postat av: maria

håller med anonym! snackar aldrig med min mamma om mens. bara.. eh, då jag fick den. sen har jag bett henne köpa tamponger några gånger, men det gills liksom inte.

2009-08-20 @ 22:18:27
Postat av: Hoffman

Jag tycker också det är superkul att snacka om mens och kroppens reaktioner överhuvudtaget! Det är extra intressant om man träffar folk som varken gör det till en grej att "våga" prata om sånt eller tycker det är onaturligt och äckligt. Sjukt bra blogg förresten =)

2009-08-20 @ 22:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0