och mensyrsa är ju då också i huset

Ända sedan urminnes tider har kvinnan haft mens.
Precis som med allt annat här i livet, så har det ända sedan den första mensen såklart funnits ett genuint intresse för mens, såväl hos kvinnor vars underliv blivit ett tillfälligt blodbad, som hos nyfikna män som aldrig tycks komma underfund med exakt vad det är som gör att dom, ungefär en gång i månaden, tvingas fly undan ett "mensmonster" i sina egna hem.
Vi är mensflickorna, och vår uppgift är att undersöka, upplysa, utvärdera och räcka en hjälpande hand när du under menstruationens ibland fruktansvärda timmar ligger och gnyr i din säng, tårögd av mensvärk!
Vill du förbanna mens? Det vill vi med!
Vill du hylla mens? Det vill vi med!
Vill du lära dig mer om mens? Det vill verkligen vi med!
Vill du kleta in dina killkompisar i mens så att dom får men för livet?!  Din sjuka jävel! Fast, å andra sidan, det vill  vi med... Eller jag kanske mest talar för mig själv där.
Mensflickorna tror inte på allt trams om att kvinnan fick mensen som ett straff för sin synder, vi tror att mens är en gåva! Även om vi ibland har våra mörka stunder och mest önskar att mens kunde gå och dö.
Vilka åsikter du än har om mens, så är du mer än välkommen att dela med dig av dom här på vår blodiga blogg.

Och så lite om mig och min mens:
Jag heter Yrsa, och jag fick min första mens den tredje mars 2008 (JA jag kommer ihåg datumet, haha det var en big deal just då, för i prnicip alla mina kompisar hade redan fått sin mens och dom retades.. pfft), alltså var jag tretton år. Min mens är inte jätteregelbunden, det känns mest som att den kommer lite som den vill. Fast det kan ju också bero på att jag inte har någon koll. Alls. Jag gillar inte när mensen är läskig och brun, det känns konstigt och jag känner mig otillräcklig, haha. Och jag undviker gärna tamponger till varje pris. Eller, ibland när jag bara går hemma och bara tänker gå hemma resten av dagen så har jag ibland tampong, men jag föredrar verkligen bindor. Mensvärk är inte något jag lider särskilt mycket av, men ungefär var tredje gång brukar jag väl få mensvärk. Det är då inte jätteextremt eller så, mest en sugande känsla någonstans i magen, fast jag blir lätt illamående då och ligger helst i sängen.

Och kom ihåg
mens = excellens!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Första kommentaren! Väl...

Fan vad roligt att ni har gjort en sån här blogg, det roliga är att den är helt seriös och det ska sakerna som ni skriver om vara! Jag har aldrig läst något liknande, väldigt originell & det gillas! JAG kommer iaf följa bloggen!

2009-08-18 @ 18:18:24
Postat av: yrsa

tack så mycket, Josefin!

Många killar säger dock att mensbloggen är motbjudande, äcklig, vidrig, med mera.. Vi säger "om ni aldrig har mens kan ni aldrig förstå!"

2009-08-18 @ 20:03:47
Postat av: overifierad

hahahah. ni är helt fantastiska. hur äckligt mens än är så är det ju inte det. det är sjukt COMMON att skvalpa blod överallt. halleluja lite mens hit och dit. blöder man från fingret är det ingen som reagerar. blöder man från fittan är man genast pinig. men jag säger: BLÖD FÖR FAN. låt naturen bjuda på sitt. låt hormonerna spela. tacka vad fan som nu existerar för det. moder jord. hell yeah!

2009-08-19 @ 00:58:47
Postat av: Cecilia

Hahaha underbart!!!

Förstår mig verkligen inte på alla menshatande killar (och även tjejer, men vi har ju i varje fall en REJÄL anledning!!!) där ute i världen som förnekar naturens gång och tittar på en med "too much information-minen" varje gång man erkänner, klagar eller rent ut sagt informerar om blodbadet där nere.

Mer mens åt folket och tack för att ni finns!

2009-08-20 @ 17:18:24
URL: http://cecandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0