det närmar sig..?

Jag hatar dagarna innan jag får mens, jag menar, dålig hy, PMS och ont i magen är bara förorden. Jag hatar att gå och undra och känna mig osäker, för min mens är så otroligt oregelbunden att jag aldrig vet när jag får den. Som i morse t  ex jag undrade om jag skulle ha nåt trosskydd ifall att "den" helt plötsligt skulle bestämma sig för att NU är det dags! Jag menar, inte helt lägligt första dagen på en ny skola och man har vita strumpbyxor! Jag vet inte om ni känner så, men jag är alltid så himla osäker och det gör mig sur och ännu mer PMS:ig. Nåväl, idag gick det bra, inga fläckar på de vita strumpbyxorna men jag gick runt och var osäker hela tiden..I can feel it, IT'S CLOSE!!!

safety first!
mensmaja

Kommentarer
Postat av: Hoffman



På tal om PMS......

Jag har nyss satt in kopparspiral av en mycket speciell personlig anledning: Jag har tagit p-piller nästan sedan jag fick mens när jag var 14 pga. att jag fick muskelvärk i låren och ryggen, febertoppar precis innan mens OCH väldigt mycket mens i 10-14 dagar.Jag fick även gråtattacker och en intensivt dålig självkänsla dagarna innan, som försvann när mensen kom. P-pillren avhjälpte det.



Nu är jag över 20 och känner att jag inte vill vara artificiellt hormonstyrd, jag har fått mer och mer känslan av att jag verkligen vill känna av min kropps naturliga reaktioner och hormoner: jag vill lära känna mig själv bättre och jag har funderat en längre tid på hur jag skulle fungera känslomässigt och sexuellt utan ett doserat piller varje dag.



Jag tänker att min hormonrush som tydligen var i början borde ha lugnat ner sig och jag tycker det är nästan spännande att vara utan p-piller.....

2009-08-20 @ 22:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0