mensbussen

Hejsan mensflickor! Först vill jag bara säga att jag älskar er blogg nåt helt otroligt. Ni är fantastiska och jag skrek av skratt flera gånger.

Hursomhelst har jag ett gäng otroliga menshistorier men jag nöjer mig med att välja en. Den utspelade sig under sommaren 2008.

Jag har haft mens sen 2003 och har vant mig vid att den är rätt jäklig och oregelbunden men under hela 2008 kom kära lilla mens den sjätte varje månad. Det hjälpte inte ett jävla dugg på mig som prompt åkte iväg på Roskildefestival i slutet av juni, utan att ta med mig varken bindor, tamponger, eller för den delen smärtstillande. (Jag är faktiskt så gammal att jag fick Naproxen utskriven på recept. That's right, jag hade mens innan Naproxen blev receptfritt 2007!) Roskildefestivalen var från 28 juni till den 7 juli. Vi tog festivalbussen ner och bokade hemresan till den 6 juli.

Yeah... förstås.

Jag vaknar på morgonen den 6 juli 2008 i ett tält som utstått en hel festival. Det är 26 grader varmt, jag har inte ätit på tolv timmar och alla involverade är bakfulla. När vi väl packat ihop allt vårt tjafs och äntligen kommit på bussen hem drabbas jag av mensen från helvetet. Alltså, jag skojar inte. Det var som om allt blod i hela mitt blodomlopp fick för sig att de var ombord på Titanic och min fitta var den enda kvarvarande livbåten - alla röda blodkropparna bara skriker "ABANDON SHIP" till varandra och rusar neråt.

Och där sitter jag, med tolv kilos packning och inte ens en jävla våtservett kvar. Fast på en festivalbuss som stinker svett och gammal öl. Utan pengar eftersom jag gjort av med alla mina danska och svenska kontanter och lämnade kortet hemma. I tjugofyra timmar.

Jag blödde igenom både trosorna, toapappret jag fick tag i, jeansen, ett SITTUNDERLAG, och lämnade en rostbrun fläck på bussen. Själva resan minns jag i en dimma av svettningar och en massa, massa blod. De två kompisarna som överlevt festivalen tillsammans med mig refererar nuförtiden till den resan som "mensbussen", eftersom, resonerar de, nån kommer ju faktiskt att sitta på mitt blod!

Toodles

Josefin (som lyckligtvis inte haft mens på en månad nu)

Kommentarer
Postat av: mensmaja

hahahaha alltså fy i helvete vad miserabelt! förlåt men åh vad roligt!

tack så mycket för att du ville dela med dig Josefin!

2009-09-03 @ 22:14:43
URL: http://mensflickorna.blogg.se/
Postat av: menstjejN

här kommer en fin menshistoria.



komiskt nog, fick jag min första mens fredagen den trettonde. jag var elva (!!) och en av de första i klassen, och månaderna efter var det faktum att det varit just fredagen den trettonde väldigt stort och viktigt. väldigt länge var det hemligt och pinsamt att jag hade fått min mens tills det övergick i stolthet och nästan mallighet. Jag minns det jävligt väl. jag, min mamma och min lillebror var på ikea och jag hade så himla ont i magen att jag ville gå av på mitten och lägga mig ner på marken. innan vi skulle åka hem slank jag in på toan. där satt jag på toaletten, när jag till min stora förskräckelse upptäckte en röd fläck i trosorna. jag stirrade. efter att jag i chock tvättat händerna öppnade jag dörren och gick ut. jag måste sett lika livrädd ut som jag kände mig för min mamma undrade direkt vad som var fel. jag stirrade och svarade inte. "har du fått mens?" jag tror jag mumlade något till svar. min mamma skrattade och sa att jag skulle få en binda när vi kom hem. "välkommen till kvinnovärlden", sa hon på väg till bilen och min lillebror sa lite äcklat "mamma, måste du prata om det där"

2009-09-14 @ 15:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0