mensyrsa

Okej, som sagt antar vi att ni vill ha någon sorts presentation av oss mensbloggare, så håll hårt i hatten, eh, för här är min!

Jag heter då (som vissa av er kanske har lyckats räkna ut, inte vet jag) Yrsa, jag är en ytterst pikant och för det mesta dryg fjortonåring som bor i den utomordentligt vackra staden Lund (en get, en ko, en lundabo!). Jag har känt mensMaja ända sedan jag flyttade ner hit från storbyn (hufvudstaden) som liten, vilket är väldigt länge, i alla fall för mig som inte har funnits på denna jord i allt för många år.
Hm okej på  min fritid sysselsätter jag mig med att läsa dåliga kärleksromaner/konstiga poetiska böcker om livet som får mig att känna mig superintellektuell, lägga uppkäftiga och ibland någorlunda vitsiga kommentarer i hopp om att alla ska förstå hur offantligt seg jag uppfattar vardagen, städa mitt rum (okej, detta är något som jag helt seriöst har ägnat mig åt dom senaste tre åren. DET BLIR ALDRIG BRA!!!), och sova bort mina dagar. Det händer väl såklart någon gång ibland att jag faktiskt tar steget och går utanför mitt kära hem för att beblanda mig med likasinnade, det vill säga jag träffar en av mina INDIEkamrater (haha säg aldrig till dom att dom är pop.. dom slåss. Indie. Indieindieindieindie. Så sjukt indie. Fast dom är pop.) och tar en fika/sitter och bara håller käften någonstans utomhus/åker hem till Vilma och äter pizza. Min favoritbok är Alice i Underlandet, jag lyssnar på musik i stort sett hela tiden (i skrivande stund Bruce Springsteen. Mysigt) och jag älskar film. Med andra ord är jag precis som typ alla andra (fast NEJ detta är första och sista gången jag erkänner det), och i äkta tonårs-tjej-anda är mina hemliga passioner skor, väskor och choklad. Och okej, kläder i största allmänhet. Allt, i största allmänhet.
Jag är förlovad med mat, och jag försöker för det mesta hålla mig utanför politiska diskussioner (å andra sidan blev jag uppfostrad av en arg syndikalistmamma och redan som liten släpades jag med på demonstrationer, men jaja).
Jag samlar på prydnadselefanter. Jag tycker för det mesta mer om att umgås med killar än med tjejer, tyvärr är det inte ömsesidigt. Jag har en mus som bor i en stor glasburk fylld med halm, den heter Rizla och dricker ur en kapsyl. Jag har en stor hög med böcker på mitt nattduksbord så att folk som kommer hem till mig ska tro att jag är smartare än vad jag i själva verket är. Jag är halvamerikan, typ. Jag har fem olika kameror, och jag förstår mig inte på en enda. Idag signerade Emil Jensen min sko. Okej, nu skriver jag inte ens intressanta saker längre, antar att det får vara slut nu.

Och, bara för att jag vet att ni verkligen vill, en bild på mig. Credz till Vilma. Jag lovar att jag inte ser ut sådär på.. normala dagar.
Nej nu ljuger jag. Jag ser visst ut såhär.

jag fick en flipp och klippte av mig allt håret, hehe.
Mens är excellens och allt det där.
Adios!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skitbra blogg! men please, tänk på styckeindelning..!

2009-08-22 @ 12:40:30
Postat av: yrsa

haha.. det säger min lärare också.

2009-08-22 @ 13:11:06
Postat av: Ellinor

Yrsa jag lovar att det är Susanne som har kommenterat det där ;D Bra blogg ;);)

2009-09-18 @ 20:51:25
URL: http://ellinorsss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0