Mensgäst om mens. mycket mens.

Här kommer ännu ett gästinlägg som iallafall jag (menselin) och menshanna älskar och satt och asgarvade åt när det trillade ner i mailboxen:


Hej! Jag har länge haft en mensfundering och eran fantastiska blogg är ju den perfekta stället att yttra den på. 
 
Att ha blod och klägg rinnandes ur muttan är inte alltid kul för en tjej, i bland kan det t.o.m. vara frustrerande för den mensande tjejens pojkvän om man t.e.x. bestämt att inte ha sex under mensen eller sådär. Helt förståeligt. Vad jag däremot inte kan begripa är varför killar verkar tycka att köpandet av mensskydd åt sin flickvän är så otroligt pinsamt. Vad är de rädda för, att personen i kassan ska tro att det är de som har mens eller? Jag menar, jag kan kanske förstå varför en tjej inte gillar att köpa tamponger, det är ju ungefär som att säga "Hej, det rinner slemblandat blod ur mitt könsorgan í detta nu" och visst (även om vi inte ska skämmas över vår mens) kan det vara jobbigt för vissa. Men om en kille köper bindor eller tamponger säger det ju ingenting förutom att han har en flickvän som har bett honom köpa mensskydd. Är det pinsamt? Jag fattar verkligen inte. Det hade varit en sak om man som menstjej hade bett sin kille peta in tapongerna åt en, men det gör vi ju inte. Än. Nåväl, om någon kille som lider av TSS (TampongSkaffarSkräck) läser detta skulle jag och resten av menskligheten gärna vilja veta vad som är grejen med grejen. Tack! Måste förresten säga att denna blogg är förjävla bra och borde tvångsläsas av alla.

 
/sepe

Kommentarer
Postat av: Björn

Som en man med TSS, så måste jag få förklara mig (vilket ju ni söker efter, hoho, vad tur!).



Jag skall förklara, i tre steg, vad som händer i en killes huvud (det är ungefär 256 steg, men, som sagt, så skall jag försöka korta ned det);



#1; Vi står där, håller i tampongerna, bindorna eller liknande BLODUPPSUGANDE (vampyr-material, som jag kallar det) saklisaker, skakar i knäna för att vi vet att, om vi är för sena, eller inte kommer hem med rätt, då får vi någon som står och tittar på en, om jag skall försöka beskriva det; döden självs ögon, med ångests röst och hemskhetens personlighet och tvingar en att vända om och köpa nytt. Så, basically - det är the fear of the unknown, blandat med en extrem skräck för ... ja, alltså - er.



#2; Vi killar känner att; blöder man, i en vecka, då skall man fanimej dö. Det skall inte gå att blöda i en vecka utan att dö. Om en KILLE skulle blöda i en vecka, då SKULLE han dö. Dö. Död. Usch.



#3; Ert humör (vilket jag nästan tog upp förut) blir så roligt. Man kan verkligen säga VADSOMHELST och det blir ändå någonting negativt (det här låter som skitsnack, och "alla är inte så" blahblahblah, men ni VET att ni blir hemska, det säger ni till och med till alla; "jag har mens, bry er inte om mig"). "Hej, älskling, vad vacker du är idag!"

"VASARU?! kastar knivar med ögonen"

"Jag, alltså ... du är ... vacker?"

"WRAAAAAAAAAARGH!"

Och du slutar existera som en egen person. Man blir typ, Gollum, kryper runt och åter rå fisk, för män lyckas, på något sätt, vara större när det kommer till tunga lyft, men när det kommer till lite blod så blir vi som treåringar. Det är bara att acceptera.



Nu kommer jag säkert ha skrivit en jävla massa konstiga saker, men eftersom att jag är en äkta man och inte orkar läsa vad jag nyss skrev, så får ni leva med det.



Toodiloo!

2009-08-21 @ 09:09:23
URL: http://bobothemagicalmonkey.blogg.se/
Postat av: sepe

Tack Björn, det är bra att du vågar komma ut! Det måste vara riktigt riktigt läskigt att vara kille, låter som att er tillvaro är en skräckfilm.

2009-08-21 @ 12:41:39
URL: http://batmanplusrobin.blogg.se/
Postat av: Björn

Tack för din uppenbart ärliga omtanke för vårt släkte. Jag värms i hjärtat då jag förstår att ni verkligen känner för oss.



2009-08-21 @ 14:40:27
Postat av: Ma

Man kan faktikst ha sex även fast man har mens, men det är inte alla killar som vågar det, fegisar!!!!! XDXDX

2009-08-21 @ 17:09:47
URL: http://shorthair.blogg.se/
Postat av: malin

jag tror att denna rädsla ligger i att killarna inte vill visa vilka tofflor de är för sina tjejer haha.

2009-08-21 @ 21:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0