Bindor på vift!

Ni får ursäkta mina otroligt jobbiga linjer men bloggen vill inte göra mellanrum så som den brukar! Här kommer iaf en kul historia från en av våra mensgäster Elli!

Hej och tack för den här bloggen! Nu ska jag berätta en väldigt pinsam sak som hände när jag var på konfaläger sommaren 09. 

Dagarna innan jag kom till lägret så hade jag haft mens i 4 dagar. Så jag tänkte: 
- Okej nu måste ju min mens vara slut ( den brukar bara vara i typ 3 dagar). Men... när jag åkte i väg till lägret så kände jag att de var ganska blött i trosan. Så mensen var tydligen inte över tråtts allt. 

När jag till slut kom fram till lägret så skulle vi bada på en gång. Oh jag bara noooooooooooooooooooo! Jag har inga tamponger med mig! Hur ska de gå att bada nu? Jag vill ju inte att de ska droppa blod om mina badbyxor :S 

Vad skulle jag göra nu? Tre alternativ dök upp i mitt huvud: 1.Fråga om jag kunde slippa bada.(men de skulle vara hemskt att stå där själv för alla skulle ju fråga varför inte jag badade). 2. Fråga en tjej på lägret om en tampong.( Men de var lagom pirrigt att inte känna någon på lägret. Jag vågade inte fråga någon som jag inte kände)! 3. Stoppa ner en binda i badbyxorna. Tredje alternativet blev de för mig. Allt funkade bra för utom att jag var orolig att några kollade på min bak ner jag hoppade ner i vattnet. Tänk om dom skulle se konturerna av värsta vatten fyllda jätte bindan i mina badbyxor? När jag gick på toa efter badet såg jag att bindan inte var kvar i mina badbyxor!!! Oh nej... tänk om någon såg den när den trillade ut????

Nästa gång vi skulle bada så såg vi att de låg en binda vid strand kanten.

Några tjejer komenterade. 
-Vilken idiot skulle bada med en binda? 

Hehehe.. 
-De var jag! Kunde jag ju liksom inte säga..

Så ett starkt tipps är att inte bada med bindor! Nu i efter hand skulle jag nog ha frågat en av ledarna om en tampong istället. 

Mensa on! // Elli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0