PMS

Godmorgon alla mensare och icke-mensare!
Min mens är över för den här gången. Men jag hade tänkt skriva lite om:
...Det allra allra charmigaste med mens!!
Nej men alltså. Jag blir lite lack när människor bagatelliserar pms. När människor tycker att "man kan inte skylla allt på mensen". Men det kan man ju visst! Alltså. Tänk att du är brutalt röksugen, samtidigt som din morfar precis har dött, samtidigt som du har blivit utsatt för vattendropp-i-huvudet-tortyrmetoden i 48 timmar, samtidigt som du har en obeskrivlig smärta i magen och svanken (ärligt talat, det är obeskrivligt. om det är någon som känner att de besitter förmågan att beskriva mensvärk så får de gärna höra av sig i kommentarsfältet), samtidigt SOM DU HAR BLOD RINNANDES UR DITT KÖNSORGAN.

Alltså. Det är inte att leka med.

Och nej, jag (och majoriteten kvinnor skulle jag tro) har inte pms-psykoser à la Hanna Fridén. Men det är jobbigt. Sluta vifta bort det och säga att "det är en uttjatad ursäkt", för det är det verkligen inte. Jag tycker att pms är en godtagbar ursäkt för typ barnmisshandel eller...att kapa ett flygplan och köra in i world trade center.

Så alla pms:ande kvinnodjur där ute som är rädda för att leva ut sina barnmisshandelsdrömmar bara för att samhället säger åt er att göra det: Var inte rädda! Menshanna är på eran sida!!!

eh. ja.

PUSS OCH KRAM OCH FRED PÅ JORDEN

Kommentarer
Postat av: H

Mah, så rätt!

Läste nånstans att en kille tyckte att tjejer skulle "lära sig att kontrollera sig själva".

?????

Idiot.

2009-08-23 @ 14:29:05
Postat av: R

Okej jag är en ny läsare men jag måste säga att jag ÄLSKAR eran blogg! den är klockren! äntligen någon som säger som det är!

Iaf. Jag har faktiskt värsta PMS-psykoserna a la Hanna Friden. Man vill inte träffa mig då. Jag känner några som är så med. Det är nog lite halvvanligt ändå.

2009-08-23 @ 16:04:38
Postat av: Anonym

HAHA FAN VAD SKÖN BLOGG!

2009-08-23 @ 17:34:58
Postat av: Frippo

Jag känner en tjej som har helt jävla idiotisk mensvärk, inga verktabletter hjälper. Denna tjej har även haft blindtarmsinflammation och tarmvred, och säger att den smärtan är exakt lika vidrig. Kanske något att säga till killarna som inte fattar hur mensvärk känns och som tycker att vi tjejer ska "lära oss att kontrollera oss själva", ha ha.

2009-08-25 @ 01:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0