Tampong vs Binda

Tjena tigerkutar!
Jag har en liten fundering. När jag fick min mens var en av min mammas första frågor "jaha nåväl, ska du ha binda eller tampong?", som om det var antingen svart eller vitt? DET förstår jag inte, jag är en sån tjej som har tampong på dagen, eftersom det är så jag känner mig mest bekväm på dagen, dessutom tycker jag det är så himlans äckligt när det typ.. är.. vått i trosorna, jag klarar inte av det! Dessutom kan man ha tampong mycket lämngre än en binda. Men det är precis tvärtom på natten, det är klart, ibland kör jag upp en tampong istället, t.ex när jag sover över med folk, men om jag är hemma tycker jag att det är mycket mer bekvämt att sova med nattbinda, alltså en liten större binda än de vanliga bindorna. Känns lite som att ha en blöja, och vem vill inte gå tillbaka till spädbarnstiden?!?!

Det var mest det.. vad har ni? Vad känner ni er mest bekväma med?
hare! kanin!
/ mensvilma

Kommentarer
Postat av: Anonym

har aldrig provat tampong, tycker det verkar så läskigt :S fast jag vill gärna kunna använda det men bara tanken på att köra upp den känns inte så upphetsande direkt..

2009-08-22 @ 22:08:36
Postat av: clara

jag har sedan jag testade såndär tampong med en liten "insjkutsak" andvänt tampong, men jag brukar ha ett troskydd ifall att de skulle läcka SAFETY FIRST. med inskjutsak menar jag såndär.. hmm. liten plast grej som tampingen ligger i och som 'glider in' bättre och sedan har npgot man trycker in så att tampongen hamnar djupt inne xD



jag andvänder båda samtidigt för att jag är så himla orolig att de ska komma för mycket och översvämma bindan så det kommer ner på låren = röDA BYXOR och ifall det skulle läcka i tampingen så skulle min trosa ligga där aldeles oskyddad och vulnerable xD

2009-08-22 @ 23:29:42
URL: http://clowntheater.blogg.se/
Postat av: f

ni borde skriva om menskoppar! en intressant uppfinning!

2009-08-23 @ 17:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0