första (o)lyckliga mensen!

Då tänkte jag, mensmaja, skriva om min första (o)lyckliga mens! Jag var som sagt någonstans mellan 12 och 13 år gammal, gick på piano varje lördag och därför vet jag att jag fick min mens på en lördag! Japp, jag fick min mens på min pianolektion! Jag behövde pissa mitt i Mozarts Menuett, sen var den olyckliga fläcken i brallan och möjligtvis pianostolen. Väldigt pinsamt tyckte jag, men min pianolärarinna hade inte nog med styrka i sina glasögon så hon märkte inget (hoppas vi!). Pianostolar är ju svarta så det måste ju inte varit en fläck på den. Öhm, ja.. sen gick jag hem till mamma och sa inte ett knyst. Jag tyckte det var så pinsamt så jag väntade tills mamma skulle tvätta. Hon kom in i mitt rum och sa att hon trodde jag hade mens. Då sa jag att det trodde jag nog med. Hon frågade om när jag hade fått den. Jag sa inte som det var.. om hon läser det här har hon fått veta den riktiga historien efter tre års lögn.
Sen har jag inte varit med om fler sådana olyckor (eftersom jag lärt mig att alltid ta safety first!)

SAFETY FIRST!
mensmaja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0