De första orden om mens..

..som kröp in i mina hörselgångar var väl typ något i stil med "scchh du har fått din mens", eller så stod det ungefär på den lilla "bok" (som egentligen är mer som ett tjockt reklamblad från o.b och libresse) jag fick när jag gick mitt 5:e år i grundskolan. Är det bara jag som tycker att vi går mot iallafall liiite ljusare tider på den fronten, jag menar (hehe) när jaag vaar uung så var det verkligen HYSCH HYSCH och nej, man får inte snacka mens, NEJ man får inte vara nyfiken och NEJ NEJ NEJ till allt som rörde ämnet mens. Jag vet ju egentligen inte riktigt hur det är nu, det kanske bara är jag som blivit äldre, men det känns som om det är mer naturligt att prata om mens än vad det var förr? Iallafall så gled jag ut ur ämnet lite, jag ville skriva lite om vad som egentligen står i de här "böckerna" som man får när man tros har hamnat i puberteten..

Det står lite om att man inte ska vara stressad över att man kan få mens när som helst och vad man gör i vissa situationer och bla bla bla, när jag läste det i den åldern blev jag nästintill livrädd, TÄNK OM DEN KOMMER NÄR JAG INTE ÄR HEMMA och allt såntdär, jag blev iallafall inte ett dugg lugnare av det jag läste, jag snarare började vara sjukt rädd för min egen mens, vilket är ganska konstigt om man tänker efter? Men det är ju inte så? Eller nu talar jag för mig själv. Jag vet iallafall i princip alltid exakt när jag ska få den, man känner det, man kanske har räknat på det och framförallt, jag brukar iallafall ta "safety first" som mensmaja skriver, om jag vet att "nu borde min mens snart komma" så har jag ett trosskydd i väskan eller liknande! Jag tycker mer att dom borde förklara att det verkligen inte ALLS är så farligt, många får den under natten, det är oftast ingen chock och det kommer väldigt lite, och jag pratar mest om hur jag upplever det här kanske, men vadfan..
I vilket fall som helst så blev jag verkligen inte lugnare av reklamen man fick från o.b och libresse! Jag blev mest sur och irriterad över att jag inte fått min, och jag vet inte hur många gånger jag undrade för mig själv om jag var ett FREAK. Och den inverkan på små tjejer kan väl inte varit deras mening? Plus att när jag väl hade fått min mens vågade jag inte ha något annat än just o.b och libresse, jag hade blivit HJÄRNTVÄTTAD på något konstigt sätt. Och det är ju faktiskt ganska sjukt, att barn verkligen inte VILJ välja något annat, utan att ens veta själva, och utan att ha provat båda sidorna liksom. T.ex tycker jag personligen att det knappt är någon skillnad alls mellan Coop´s tamponger eller om det är o.b comfort shit eller vad det heter, för mig funkar dom lika bra! Jag ycker verkligen att man ska sluta hysch-hyscha om mens I EN "BOK" OM JUST MENS, om det ska vara så naturligt som möjligt, dethär med mens, så ska man väl inte i mensreklamsböckerna skriva "ssscchh, mens" man borde fan skriva "WOHOO MENS- du är en såkallad kvinna" eller något i den stilen.. hoppas ni fattade mitt konstiga inlägg. nu är jag trött. Skönt att vara utan mens i en månad nu iallafall!

hare! kanin!


Kommentarer
Postat av: sepe

ja herregud, det lät alltid som om de skrev om klamydia eller herpes i de där böckerna.



SCHHH DU HAR FÅTT KÖNSVÅRTOR typ.



Jag blev faktiskt så nojig att jag gömde böckerna i mitt rum. Om någon hittade dem skulle de ju kunna tro att jag faktiskt hade fått min mens. Hu!

2009-08-21 @ 12:50:06
URL: http://batmanplusrobin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så sjukt stört jag vet!!! Hatar det, och jag hatar när folk blir generade över mens, och killar borde inte tycka att det är konstigt eller äckligt. Eller tycker dem att det är konstigt eller äckligt? Jag tror inte det. Är trött på folk som är generade över mens som försöker dölja faktumet att dem är sexton och har mens för sin pojkvän.

En gång råkade jag få mens när jag hade sex med min pojkvän. Han blev generad. Men inte jag. Jag sa bah "Okej jag får det en gång i månaden konstigt att jag får det nu ELLLER?".

I alla fall, folk som är generade över sin mens eller bara inte har lust att diskutera det framför allmänheten har jag ett tips till. Bestäm med dina närmaste kompisar att kodordet för mens är "möte".

"Följer du med och badar imorgon?"

"Nej jag har möte."

Mycket bättre än

"Följer du med och badar imorgon?"

"Nej det är liksom en sak..."

"Vad?"

"Nej inget..."

"Jo säg!!!"

"Nej men jag kan bara inte."

"KOM IGEN"

"NEEEEJ sneglar mot alla andra som står och betraktar konversationen"

2009-08-21 @ 18:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0