bitch is back

Hanna skrev ju innan ett mycket lägligt inlägg om PMS, då jag misstänker att jag idag drabbats av denna fasansfulla period av terror, tårar (utan anledning?!) och temperament.

ETT EXEMPEL:
Idag när jag kom hem och satte på min kära dator precis som alla andra dagar, upptäckte jag till min förskräckelse att ljudkortet typ har pajat. En vanlig dag hade jag blivit sur, men sedan använt mitt förnuft och satt på en LP-skiva istället. Idag skrek, grät och svor jag i typ en timme och vägrade äta maten (som jag till råga på allt hade önskat) förrän den blivit kall. Fail på mig.
Jag känner mig dessutom extremt olycklig vid tanken på skola imorgon. Så kände jag inte innan idag.
Hmph.

Fast... VÄNTA
Jag hade ju mens för typ två veckor sen! Vadfan är detta?! Satans verk, I tell you.

mens=excellens, men det kan man fan inte säga om tiden innan.

/mensyrsa

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hahaha! Det här är precis vad vi behöver, en blogg om mens och dess negativa sidor (finns det några positiva, mer än att det är ett tecken på att våra "kvinnliga kroppar fungerar som de ska") En HEL vecka, varje jävla månad, i ungefär förtio år, är det bara jag som längtar efter klimakteriet?

2009-08-23 @ 23:40:39
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/
Postat av: Hanna Fridén

Om du hade mens för ungefär två veckor sedan så är det troligt att din känslighet beror på ägglossning. Ägglossning kan orsaka ett PMS-liknande tillstånd, och vissa upplever väldigt kraftig ångest kring ägglossning men har aldrig PMS. Så jo, det hade nog lite med menscykeln att göra ändå!

2009-08-25 @ 14:54:12
URL: http://www.metrobloggen.se/hannafriden
Postat av: yrsa

Håhå, tack för det Hanna Fridén!

2009-08-25 @ 19:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0